Els fabricants d’automòbils ofereixen claus per fer més eficients els desplaçaments en l’‘operació sortida’ de l’agost
L'estiu és l'estació de l'any en què
es produeixen més desplaçaments per carretera. Aquest cap de setmana la
Direcció General de Trànsit (DGT) estima que es produiran 4,6
milions de viatges a les carreteresespanyoles, una xifra que augmentarà fins
als 43,2 milions que s'esperen per a tot el mes, un milió més que el 2014.
Per aquest motiu, la patronal de
fabricants d'automòbils Anfac ha elaborat una llista de consells perquè la
conducció sigui més eficient. L'entitat calcula que canviant la manera de
conduir és possible estalviar un 15% del carburant, disminuir la contaminació
acústica, abaratir els costos de manteniment o reduir les emissions
contaminants, entre altres beneficis.
Arrencada i
engegada
A l'hora d'arrencar el motor és
preferible no trepitjar l'accelerador i iniciar la marxa immediatament després
de l'arrencada. En motors turboalimentats val més esperar uns segons abans
d'iniciar la marxa.
Primera
marxa
El seu ús ha de ser molt puntual,
l'Anfac recomana utilitzar-la només per a l'inici de la marxa i a continuació
canviar a segona al cap de dos segons o sis metres aproximadament després
d'haver arrencat.
Acceleració
i canvis de marxa
En els motors de gasolina el més
recomanable és esperar per canviar de marxa fins arribar a entre 2.000 i 2.500
revolucions per minut, mentre que en els dièsel és inferior, entre 1.500 i
2.000 revolucions.
Tenint en compte el criteri de la
velocitat, l'estalvi serà més elevat si el canvi a tercera es produeix a partir
de 30 km/h i a partir d'aquí cal fer els canvis de marxa cada vegada que
s'augmenta la velocitat 10 km/h accelerant just després.
Utilització
de les marxes
L'Anfac assenyala que s'ha de
circular el màxim de temps possible amb les marxes més llargues i a revolucions
baixes. Quan se circuli per ciutat, sempre que sigui possible, és preferible
utilitzar quarta i cinquena sense sobrepassar els límits de velocitat.
Velocitat
de circulació
La fluïdesa a l'hora de circular és
la clau per reduir el consum. Mantenir la uniformitat sense frenades,
acceleracions i canvis de marxa innecessaris permet, segons la patronal,
estalviar carburant.
Reducció de
la velocitat
Quan l'objectiu sigui disminuir la
velocitat, la despesa serà inferior si s'aixeca el peu de l'accelerador i
deixem rodar el vehicle amb la marxa que tinguem seleccionada en aquell
instant. Frenar de forma suau amb el pedal de fre i reduir la marxa el màxim de
tard possible amb especial atenció a les baixades són uns altres dels consells.
Detenció
Sempre que la velocitat i l'espai ho
permetin, cal aturar el cotxe sense reduir prèviament la marxa.
Parades
En els moments en què es facin
parades perllongades (de més d'un minut), és recomanable apagar el motor.
Anticipació
i previsió
Per ser previsors i anticipar
obstacles o reduccions brusques de velocitat, l'Anfac explica que és necessari
guardar una distància de seguretat que permeti veure 2 o 3 vehicles per davant.
Així, el conductor podrà fer front a imprevistos sense veure's obligat a
trepitjar el pedal de fre i podrà reduir la velocitat aixecant el peu de
l'accelerador.
Seguretat
Per sobre de totes aquestes normes
de conducció eficient, la patronal situa la seguretat, que ha de prevaler sobre
qualsevol fórmula d'estalvi, tot i que l'Anfac assenyala que seguir els passos
anteriors afavoreix la seguretat vial.
CSIF TARRAGONA, ET CUIDA!!!
No hay comentarios:
Publicar un comentario